Nieuwe uitdaging?

Hé, ben jij op zoek naar een job waar jouw vaardigheden en passie samenkomen? Heb jij je eigen huis verbouwd, ben jij dé klusjesman van de buurt of heb je een opleiding gevolgd als stoffeerder, monteur of timmerman? In ons team ben je gauw op je plek.

‹ Terug naar het overzicht
Interieurconcept voor klaslokaal van de toekomst

Nehalennia Locatie Breeweg

Ontwerp: Studio Lavoir
Fotografie: Josegrafie

Het gemiddelde klaslokaal ziet er tegenwoordig heel anders uit dan vroeger. Daar zijn de twee lokalen voor onderzoeken en ontwerpen op de Nehalennia in Middelburg het lichtend voorbeeld van. We richtten ze in met dynamische (werk)plekken voor de leerlingen zoals poefs die eenvoudig op te bergen zijn in vakkenkasten, treinelementen in huisjes en een treinelement bij tafels met een whiteboard blad. Aan de kast kan op het bulletin board naar hartenlust geprikt worden. Om in kleine groepen presentaties te geven is er een groot zitelement geplaatst.

Een heel handige toepassing zijn de verrijdbare lessets en roomdividers met aan de ene kant opbergruimte andere kant kapstokken. Daardoor kunnen groepen eenvoudig gescheiden worden. De statafels hebben aan één zijde opbergruimte en een laadkast voor laptops. Om de boel een beetje in beweging te houden, is gekozen voor fietsen, sta- en wiebelkrukken. Ook is er een kastenwand met afzuiging gemaakt voor de 3d printers en er werd een wand geplaatst voor het atelier met daarbij werkbanken van hout. Tafels uit het bestaande atelier zijn op verschillende plekken hergebruikt. 

Tot slot de echte eyecatcher van dit project: twee Lego wedstrijdtafels die omhoog kunnen en waar opdrachten op bewaard worden. Met bijpassende XL legoblokken als poefs en de Darwin theorie op de wand uitgebeeld door Lego poppetjes. Zo wordt leren wel heel leuk. 

Meer inspiratie nodig? Vraag ons magazine aan!

Liever per post?
Wil je meer weten of zoek je een soortgelijke oplossing?
Contact Stefan
PROJECTINRICHTING LAVOIR © 2024 all rights reserved / Algemene voorwaarden / Privacy beleid / Een ISZO Website